flickrum

Godmorgon! Igår var jag hemma hos Nanna och Tuva och hjälpte till med brainstorming av lillans rum, det är inte lätt att få ihop kan jag säga, även om hon har ett helt fantastiskt rum. Stort, ljust, en kakelugn och trägolv, ja det kan egentligen inte gå fel! Jag antar att Nanna är i full gång fortfarande. Här kommer lite inspirationsbilder för just flickrum..












I barnrum kan man ta ut svängarna lite, och man kanske en gång för alla kan skippa den där 'blanda inte rött med rosa' det är ju vansinnigt snyggt! En klassiker man ser i flickrum är blandningen grönt/ljusrosa, jag tycker man kan exprimentera lite mer med färger. Lila/rosa/rött/blått/turkost. Alla bilder innehåller väldigt mycket färg men det känns fortfarande inte för mycket. Jag skulle hålla mig till en neutral bakgrund sen satsa på färg på second hand möbler istället, boxar, korgar och leksaker (som oftast är färgglada) vill man mönster kan man alltid  beställa ett tapetprov på nätet och rama in, eller satsa på mönster i kuddar och plädar.

Det bästa rådet för att lyckas med ett personligt och mysigt barnrum (eller sitt hem i allmänhet) är att skapa mycket själv och försöka fundera ut vilken stil man har och vad man vill sträva efter. modernt och stilrent / loppis och färgglatt / romantiskt och ljust eller varför inte en skön mix av allt. Passa på medan dem är tillräckligt små för att inte utveckla sin egen stil, sen vill dem tycka själva (typ som Melvin.. hehe)




Ett tips till Tuvas rum, om det inte blir kristallkrona i taket, vad sägs om att fixa en Liv lampa i taket?

Puss /Mimsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0